Warme dagen én gezonde suikervrije ijsjes!

6 Tips om zelf gezonde ijsjes te maken!

Voor kinderen is het heerlijk om op de warme zomerdagen verwend te worden met een ijsje of koude snack. Helaas zitten de meest ijsjes vol suikers.

Ik kwam onlangs het Receptenboek tegen voor gezonde fruitijsjes en ijskoude snacks tegen. Heerlijk voor de warme dagen.

De basis voor de ijsjes en snacks is fruit!

Makkelijk zelf fruitijsjes en koude snacks maken, klik snel naar het boek vol met 45 Suikervrije en Gezonde Fruitijsjes en IJskoude Snacks Receptenboek! en ontdek je eigen favoriete smaak!

Tips voor de lekkerste gezondste zelfgemaakte ijsjes!

Tip 1 – Werk HYGIËNISCH

Misschien lijkt het overbodig om te vermelden, maar ijs is heel gevoelig voor bacteriën; werk dus goed hygiënisch.

Tip 2 – kies het lekkerste fruit

Kies fruit dat al helemaal rijp is om je ijsje mee te maken. Rijp fruit heeft meer smaak en is zoeter, dan fruit dat nog niet helemaal rijp is.

Tip 3 – voeg een klein beetje zuur toe

Een klein beetje limoensap of citroensap haalt de smaak omhoog. Vers geperst geeft het zuurtje de beste tegenhanger van het zoet. Op warme zomerdagen voegen wij ook aan onze drankjes graag een schijfje limoen of citroen toe.

Tip 4 – maak ook wat romige fruitijsjes

Vooral in de zomer is fruit gemixt met yoghurt een heerlijke combinatie als afwisseling met de fruitsap ijsjes.

Tip 5 – IJSLOLLY vormpjes

De vormpjes zijn te koop bij oa de Blokker, Ikea, Mzelf ijsjes maken - ijslolliemaker 4 stuksarskramer, Xenos of online. Wil je vandaag ijsjes maken en heb je ze nog niet in huis, dan kun je ook plastic bekertjes gebruiken. Plaats de ijsjes een uurtje in de vriezer en steek er dan een ijsstokje in en laat het ijs verder opstijven.

 

Tip 6 – warm stromend water

Om de ijsjes uit hun vormpjes te halen gaat het makkelijker wanneer je zo heel even onder warm stromend water houdt.

 

Banaan – Sinaasappel IJs

Hoe maak je in een handomdraai gezonde suikervrije kinderijsjes en ijskoude snack?
Suikervrije en gezonde fruitijsjes

Wat heb je nodig;

  • 4 perssinaasappelen
  • 1 banaan
  • 1 limoen

Hoe maak je het:

  1. Pers de sinaasappels en limoen uit en giet het sap in een blender
  2. Pel de banaan en stop ook in een blender
  3. Mix goed en giet het sap dan in de ijsjesmaker*
  4. Vries het mengsel nu voor minimaal 5 uur in!

 

Misschien ben jij niet zo’n keukenprinces, maar met het  45 Suikervrije en Gezonde Fruitijsjes en IJskoude Snacks Receptenboek! weet jij in een handomdraai en met groot gemak heerlijke gezonde en suikervrije fruitijsjes en koude snacks te toveren; jouw zomer kan niet meer stuk!

Zin om nu zelf aan de slag te gaan en voor meer fruitvarianten en het maken van ijskoude snacks voor de kinderen met goede tips voor warme zomerdag. Bestel dan meteen het 45 Suikervrije en Gezonde Fruitijsjes en IJskoude Snacks Receptenboek!

 

 

 

 

Kenmerken hechtingsproblemen bij een baby

Veilige hechting

Een pasgeboren en jonge baby heeft een rustige en veilige omgeving nodig en een moeder die veel lichamelijk contact, liefde en aandacht kan geven, zodat de baby een veilige hechting ontwikkelt. Dé basis voor het leven om gezonde relaties aan te kunnen gaan met anderen én grenzen te kunnen stellen voor zichzelf.

Onveilige hechting

Soms zijn de omstandigheden van jouw leven in de periode waarin jouw baby geboren wordt heel hectisch. Hoog oplopende emoties door ruzies, scheiding of overlijden, eigen trauma, leed of verdriet, verslaving en allerlei andere oorzaken, waardoor het voor de baby noch veilig en rustig is om hem heen of waarin je niet goed of in mindere mate aandacht kan geven aan je baby. Door allerlei omstandigheden kan het zijn dat jouw baby zich niet veilig heeft kunnen hechten. Denk bv ook wanneer een baby na geboorte niet meteen bij je kan zijn of voor een langere tijd in het ziekenhuis ligt. Of dat je ziek bent of je eigen hoofd net boven water kan houden.

Een baby kan in allerlei mate een niet-veilige hechting met de moeder ontwikkelen. Esther Groenewegen is moeder van een dochter met een reactieve hechtingsstoornis en is in de wereld gedoken van de hechtingsproblematiek. Op haar website geeft zij ouders en professionals informatie om kinderen met een hechtingsproblemen beter te leren begrijpen.

In onderstaande video geeft zij mogelijke kenmerken van een baby met hechtingsproblemen.

Download  e-book “Monster in de Klas”

 

 

Een e-book vol met tips en inzichten voor iedereen die te maken krijgt met hechtingsproblematiek. Voor ouders, leerkrachten en professionals.

Slaapproblemen met je kindje | Hoe handel je dat?

  • Ben jij een moeder die last heeft van gebroken nachten?
  • Nog moe naar je werk gaat en hoopt de dag goed door te komen?
  • Of zou je graag wat tijd hebben om overdag even de was op te hangen of die kop thee terwijl je kindje rustig slaapt?

Slaapproblemen met je kindje heel herkenbaar voor veel moeders!

  • Je baby kan niet zelf inslapen of doorslapen
  • het slaapt daardoor weinig overdag en wordt ‘s nachts wakker
  • je baby slaapt alleen als je hem bij je hebt of tijdens het wandelen/wiegen
  • overdag ben je voortdurend bezig met je kleintje
  • even je baby op bed leggen en je handen vrij is er niet bij
  • je baby wordt oververmoeid en er ontstaat een neerwaartse spiraal

Welke gevolgen heeft dit voor jou?

  • je hebt overdag je handen vol
  • je staat nog vermoeider op in plaats van uitgerust wakker te worden
  • Je kunt weinig hebben en bent prikkelbaar
  • Misschien heeft je werk er zelfs onder te lijden
  • je hebt ruzie met je partner over de aanpak

Als jij dit herkent en weer wilt genieten van rustige nachten & ontspannen dagen,  klik dan hier voor de methode “Baby Slaap Geheimen”, die jou gemakkelijk en snel vanuit huis online, stap voor stap weer laat genieten van je rust en je moederschap.

Ik wil graag 3 Tips met je delen om meteen zelf al aan de slag te gaan!

Tip 1 – herken de subtiele kenmerken van moe zijn

Leg je baby na een voeding, een schone luier en wat knuffelen / spelen in de box om zichzelf te leren vermaken. Bij jonge baby’s zie je na ca. 20 – 30 minuten de vermoeidheid signalen.

Leer de subtiele kenmerken van vermoeidheid herkennen bij jouw baby. Vaak is dat bv weg kijken, staren, een gaapje, een handje naar het oog of oor en als je dit heb gemist kan je baby zelfs van vermoeidheid weer wat drukker worden.

Wanneer je eerst je baby eten geeft en daarna wat speelt of knuffelt is de baby nog niet vermoeid en vindt het dit erg fijn.

Ook bij peuters werkt dit het beste. Je geeft ze bv. eerst hun ontbijt, leest daarna een paar boekjes, doet samen een spelletje of bouwt samen een toren en daarna laat je je peuter zelf spelen met het speelgoed zonder jou directe betrokkenheid. Het is goed om een peuter zelfstandig te leren spelen. Wanneer je peuter dan na verloop van tijd alleen nog maar aandacht van jou wil of alleen nog maar op schoot, dan is je peuter moe!

Tip 2 – Leg je baby bij het 1e teken van vermoeidheid meteen op bed!

Pak je kind meteen liefdevol op wanneer het moe is. Check de luier en leg het dan meteen op bed. Hoe langer je wacht; hoe lastiger je baby zelf in kan slapen en het eventueel huilt van vermoeidheid om in te kunnen slapen.

Houdt ook een oogje op de klok om te zien hoe lang je baby zichzelf zelfstandig kan vermaken. Is dit max een halfuurtje? Houdt dan de komende weken een halfuurtje aan om te spelen en leg je baby daarna meteen op bed. Kijk na een maandje of dit halfuurtje misschien nu drie kwartier geworden is, zo niet geen probleem. Geeft je kind pas na drie kwartier een teken van vermoeidheid houdt dan dit ritme aan, tenzij je baby toch eerder vermoeidheidskenmerken laat zien… bv. de dag na zijn inentingen of wanneer het niet zo lekker is.

Mijn ervaring is dat dreumesen van 1,5 max 2 uur en peuters t/m 3 jaar zo’n 2,5 á 3 uur wakker zijn overdag tot ze de 1e kenmerken vertonen van vermoeidheid. Een kind tot 4 jaar heeft behoorlijk wat slaapbehoeften, ook overdag.

Als je peuter na een poosje zelf te hebben gespeeld veel aandacht vraagt of alleen nog maar bij jou op schoot wil, dan is het moe. Leg je peuter dan meteen op bed, ongeacht de tijd op de klok. Als je wacht zal het moeilijk inslapen en ook weer snel wakker worden en minder goed uitrusten. Waardoor een slaaptekort dreigt. Baby’s en peuters die een slaaptekort hebben, slapen ‘s avonds ook minder goed in en worden vaker ‘s nachts wakker.

Tip 3 – Leer je baby zelfstandig inslapen

Als moeder willen we graag lang en veel knuffelen met onze baby en vinden we het lief wanneer een baby bij ons in slaap valt. Maar let op! En verkeerd patroon is al snel een aangeleerde gewoonte, waarbij je baby leert inslapen door jouw aanwezigheid of inspanning. Zolang je nog niet hoeft te werken is dit misschien wel heel fijn voor jou, maar al snel een lastig verhaal. Leer je baby dit patroon dan maar eens af; vaak is dit niet zo makkelijk te doorbreken.

Leer je baby van jongs af aan goede slaappatronen.

  • werk met vaste dagritmes (dingen die je doet in een bepaalde herkenbare volgorde)
  • zorg dat je baby nog even rustig kan worden bij jou wanneer ze in een drukke omgeving zijn
  • leg je baby wakker evt. doezelig op bed
  • geef een knuffeltje (en evt. speen voor zuigbehoefte)
  • stop je baby goed in (met een dekentje of sluitende slaapzak) Een baby heeft grote behoefte aan begrenzing; herkenbaar vanuit de baarmoeder
  • maak de slaapkamer donker! In een verduisterde slaapkamer slaapt een baby/kind beter en je voorkomt spelen in bed.
  • even huilen mag!

Tip 4 – Vaste bedtijd en slaapritueel

Ook een baby heeft het nodig om op een vaste tijd ‘s avonds naar bed te gaan. Uiterlijk 4 maanden oud is het goed om een vaste bedtijd aan te houden van 18:30. Zorg voor een vast ritueel; maar let op niet te lang, bv in bad gaan, daarna een warme fles melk of borstvoeding, een liedje en dan in bed. Zorg dat de omgeving tijdens dit ritueel rustig is.

Staan jouw kinderen na het eten nog te springen vol energie. Dan is het waarschijnlijk handiger om het ritueel één op één met je baby boven en in de babykamer te volgen.

Tip 5 – Wees zelf rustig en ontspannen! Slapen = heerlijk

Een baby is heel gevoelig voor jouw emoties. Wanneer jij je afvraagt of je baby wel gaat slapen en dus bang bent, dan zal je baby deze angst voelen en dit spiegelen door te huilen en graag bij jou te willen blijven.

Houdt altijd voor ogen dat de eerste levensbehoeften van jouw baby voldoende slaap, eten, liefde en verzorging zijn. Als jij vooraf aan het slapen aan alle behoeften hebt voldaan, dan heeft je baby het nodig om nu te gaan slapen. Slapen is heerlijk even bijtanken om daarna weer samen te zijn.

Ben jij klaar met de uitputtende slapeloze nachten en wil jij vandaag de BESTE geheimen ontdekken en de snelle oplossing voor jouw slaapproblemen met jouw baby stap voor stap toepassen

Voor jou is de BABY SLAAP GEHEIMEN methode in 2007 ontwikkelt. Veel ouders hebben inmiddels de methode gebruikt en toegepast.
Kom dan nu in ACTIE lees hoe je de methode ontvangt en Start meteen! 

Wacht niet langer en KLIK dan NU hier door naar de snelle oplossing met de Geheimen voor een een goede nachtrust en een baby die heerlijk slaapt.